Selalunya bila kita nak book holiday atau nak pulang ke kampung halaman especially untuk those yang duduk jauh dari kampung diorang for example those yang dari Sabah atau Sarawak tapi kerja di Kuala Lumpur, kita akan of course tengok website Air Asia ke, Malaysia Airlines ke or Malindo Air. Tapi tak ramai yang akan look up Firefly kan.? Tapi, ramai yang tak tahu agaknya. Macam company penerbangan yang lain, semua orang boleh book Firefly online dengan mudah. 

Laman web Firefly yang menarik dan mesra pengguna

1. Pelbagai Pilihan Destinasi yang Menarik 

Firefly patut jadi pilihan utama orang ramai sekarang due to banyak sebab. Firefly dulu mula buat flights untuk domestic tapi makin lama syarikat ni branch out n buat more destinations domestic and also banyak destination overseas. Firefly akan fly pergi ke negara jiran kita macam Brunei, Singapore, beberapa bandar di Indonesia, Thailand, Phillipines, Hong Kong, Japan, New Zealand, dan negara-negara yang lebih jauh macam United Kingdom & Arab Saudi juga. Jadi, bagi yang fikir Firefly hanya fly dalam negara saje, boleh tengok balik destinations diorang sebab dah makin banyak tempat yang popular.

2. Kudapan (Refreshment)

Selain tu, bila kita naik flight Firefly ni tak kisah la flight tu kejap or lama tapi confirm airline ni akan kasi some sort of refreshments kat kita. So at least boleh hilang sikit haus bila duduk dalam flight tu. Tapi kalau flight tu lebih dari 1 jam n 20 minutes, korang boleh beli food yang diorang dah prepare. Boleh check online or beli masa dah dalam flight tu nanti.



3. Terbang daripada Airport Subang Sultan Abdul Aziz Shah

1 benda interesting pasal Firefly ni, diorang takkan fly dari KLIA atau KLIA 2 tapi diorang akan fly dari Skypark Terminal dekat Airport Subang Sultan Abdul Aziz Shah. Kalau dari Kuala Lumpur city centre, airport ni Cuma dalam 20 minit drive je. Jadi tak perlu nak drive jauh – jauh pergi ke Sepang atau naik ERL nak pergi airport. Kalau nak parking kat sini pun murah je so tak payah nak risau pasal nak kene spend banyak duit bila datang sini.



4. Tak perlu tunggu 2 jam awal

Macam airline lain, kita kene ada dekat airport at least 2 jam before departure. Jadi kalau kene pergi KLIA at least kene make sure prepare time yang secukupnya before departure time. Tapi kalau fly dengan Firefly tak perlu pergi awal sangat sebab Firefly guarantee flyers dia boleh check in 30 minit sebelum flight departure time. Lepas check in, nak pergi ke boarding gate pun cuma perlu jalan 5 minit je. Tapi kalau tak nak check in di airport, flyers boleh web check in jugak. 2 minggu sebelum flight date dah boleh web check in so that hari nak fly nanti tak perlu risau pasal anything. Semua proses sangat senang dengan Firefly Airline.


5. Elaun Bagasi (Baggage Allowance) 

Satu lagi sebab kenapa semua kene book Firefly as airline utama diorang is sebab Firely bagi baggage allowance. Setiap passenger akan dapat 20 kilogram beg allowance tanpa sebarang additional charges. N baggage allowance ni akan diberi untuk setiap passenger regardless destinasi diorang samada penerbangan tu 30 minit atau 10 jam. Tapi bagi passengers yang perlu additional baggage, diorang boleh je beli extra. Firefly offer additional 5kg, 10kg n 15kg dengan harga tertentu. Flyers boleh beli baggage allowance ni online atau call or pergi sales office diorang dekat Subang Airport.

6. Tempah Hotel & Kereta Sewa 

Selain daripada semua ni, korang boleh jugak book hotel n kereta sewa kat website Firely. Dia akan jadi Firefly Holidays. Firefly collaborate dengan Expedia untuk hotel n kereta sewa tu jadi bila korang tekan untuk book hotel n kereta sewa tu, website tu akan direct korang pergi ke website Expedia. Situ korang boleh pilih hotel or kereta mana yang korang suka n untuk tarikh mana yang korang nak. Bila dah book, semua confirmation akan dihantar sekali by Firefly. It becomes satu pakej yang senang n lengkap.


0 Ulasan