Saya mungkin salah seorang peminat penyanyi seberang yang bernama ROSSA. Sejak mendengar lagu "Ayat-ayat Cinta" yang menjadi lagu tema Filem Ketika Cinta Bertasbih. Saya jadi tertarik dengan semua lagu-lagu yang dinyanyikan olehnya. Menarik! saya suka menghayati lirik lagunya yang banyak mengandungi kata-kata dan perlambangan yang agak baik.

Mendengar bahawa dia akan mengadakan Konsert sulungnya disini. Saya tertarik untuk turut serta. Namun, harga tiketnya? Ya Allah, sungguh tidak mampu bagi saya yang masih bergelar pelajar dan masih berada dibawah tanggungan ibu bapa.

Sekadar mencuba nasib
Saya menyertai pertandingan slogan yang dianjurkan oleh Hot FM. Hadiahnya ialah 2 tiket ke Konsert tersebut, setiap tiket berharga RM203. Saya hantar slogan dan butiran lengkap mengenai diri saya. Keesokkan harinya, saya dilaporkan memenangi pertandingan tersebut. Wah! teruja sekali, kerana ini kali pertama saya ke konsert sedemikian rupa.

Stadium Putra, Bukit Jalil
Di temani sahabat yang merupakan rakan sekerja saya, Atikah. Kami ke Stadium Putra, Bukit Jalil pada waktu dan masa yang telah dijanjikan. Sungguh kami tidak menyangka, bahawa kami mendapat tempat duduk yang agak strategik di konsert tersebut.

Kecewa
Rossa tidak menyanyikan lagu kegemaran saya. "Hati yang kau sakiti". Walau bagaimanapun, terima kasih kepada HOT FM kerana memberikan tiket free tersebut kepada saya dan sahabat! =)







**Khabarnya Rossa mahu mengadakan Konsert seterusnya di Istana Budaya. Bagi sesiapa yang terlepas peluang ke Konsert Melodi Cinta Rossa tahun ini. Anda masih punya peluang pada tahun hadapan! =)

0 Ulasan