Siapa lelaki dalam gambar ini?
Gambar ini saya ambil ketika pulang ke kampung baru-baru ini sempena cuti Tahun Baru Cina. Siapa dia? beliau yang berada dalam gambar tersebut merupakan satu-satunya adik saya. Masa ini, saya "Skodeng" dia di tempat kerjanya. Dia menjadi jurujual di Pasaraya KINI yang terletak di bandar Kota Tinggi.

Sudah 2 minggu dia bekerja. Saya tidak sangka, adik saya yang dahulunya kecil kini sudah mula meningkat dewasa. Saya masih tak percaya dan hingga kini masih "treat" dia sebagai kanak-kanak atau budak kecil lagi. Sebab saya tak puas hati, kenapa adik saya cepat sangat membesar? semacam tak boleh nak terima hakikat pula kan? Sebab kami cuma 2 beradik saja.

Adik saya, kiri sekali pada usia 9 tahun
dan saya kanan sekali pada usia 13 tahun
Kelakarnya muka dia masa kecik-kecik. Dia ni panas baran! sampai sekarang. Dia dah pun tamat sekolah pun, dan bakal melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Insya-Allah.. make all of us to be proud ok? Akak ucapkan, selamat menempuh alam dewasa yang penuh dugaan dan cabaran. Moga adik cepat-cepat matang dan menghadapi segalanya dengan penuh rasa tanggungjawab.





**Sorry, akak tetap akan treat adik macam budak kecik! hehe

2 Ulasan

  1. kak bie ! kenapa gmbr kite termasuk dlm gmbr tu ? malu laaa :)

    BalasPadam
  2. Nak malu kenapa ika? kan comel tu.. masa kecik-kecik.. :)

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi bertandang ke nabihamashut.com. Senang-senang nanti datang lagi ya? Love u'olss. Muahhx