Cara Hilangkan Bosan Anak-Anak di Rumah Ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) | Malaysia masih dibawah arahan kerajaan supaya STAY AT HOME dibawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Sekolah tutup, pejabat tutup, banyak premis dan tempat-tempat awam juga telah tutup. Sebagai ibu bapa, sebolehnya kami akan elakkan diri daripada bawa anak-anak keluar daripada rumah.

Baru seminggu PKP penuh dilancarkan. Akhirnya anak-anak dah mula merungut;

Mama, I'm boring!

Mama, saya bosan lah mama..

Mama, saya tak tahu nak buat apa lagi

Mama, saya nak balik rumah nenek (merujuk kepada rumah nenek dia di Johor)

Kalaulah boleh merentas negeri, agaknya kami akan jadi orang pertama yang start kereta pergi balik kampung. Hampir 1 tahun kita tak balik ke kampung disebabkan PKP ni. Apa-apa pun, kita perlulah pastikan semuanya dalam keadaan selamat daripada wabak ini.


Demi memecahkan kebuntuan sebagai ibu bapa yang dah tak ada idea nak beri apa-apa aktiviti untuk anak-anak. Akhirnya kami terjumpa 1 laman web Plays.org yang mempunyai himpunan permainan online yang sangat bermanfaat untuk anak-anak. Semua games dalam laman web ni free je, tak perlu susah perlu nak download pun. Boleh dimain terus online daripada browser di PC masing-masing.


Ada lebih 200 games yang ada dalam laman web ini dan semakin lama, semakin bertambah. Semua games dalam ni boleh dimainkan oleh pelbagai peringkat umur. Bie pun layan sama games yang ada dalam senarai games terbaru disini https://plays.org/games/.

Antara games kegemaran Bie dan anak-anak ialah;




Kami bersabar menunggu setiap minggu, Sebab apa? Sebab setiap minggu ada games-games terbaru yang akan diperkenalkan di Plays.org tau. Jom hilangkan bosan sekali sekala dengan bermain games online di Plays.org.

Selamat mencuba!

1 Ulasan

  1. wahh byknya game! ni mmg betol2 blh ilangkan bosan ni.. hihi

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi bertandang ke nabihamashut.com. Senang-senang nanti datang lagi ya? Love u'olss. Muahhx